סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
חדשות שוק ההון

פרטנר מסכמת את 2019 עם יציבות בהכנסות שהגיעו ל-3.2 מיליארד ש”ח

הרווח הנקי הסתכם ב-19 מיליון ₪, ירידה של 66% לעומת 2018; כמות מנויי הטלוויזיה של החברה גדלה ב-66 אלף

חברת פרטנר תקשורת מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2019 ולשנה כולה, ומסכמת שנה לא פשוטה עם הגברת התחרות בשוק הסלולר, מינוי כונס נכסים לחברה לאחר שחיים סבן העביר 30% מהמניות שברשותו (וויתר על השליטה), לקרן האצ’יסון וגם ניסיונות רכישה ומיזוג מול הוט שעדיין מתנהלים.

למרות הקשיים, החברה סיימה את 2019 עם ירידה קלה של אחוז בהכנסות שהסתכמו ב-3.2 מיליארד ₪. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב- 834 מיליון ₪ עלייה של 2% מ- 814 מיליון ₪ ברבעון הרביעי 2018.

הרווח ברבעון הרביעי הסתכם ב-7 מיליון שקל, לעומת רווח של 19 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ומייצג קיטון של 63%. הרווח התפעולי עמד על 30 מיליון שקל, לעומת רווח של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל – גידול של 114%, שנובע מאימוץ תקן IFRS 16.

ה-EBITDA הגיע ל-217 מיליון שקל, עלייה של 26% לעומת EBITDA של 172 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התזרים מפעילות שוטפת גדל ב-34% והסתכם ב-2019 ב-837 מיליון שקל, בהשוואה ל-625 מיליון שקל ב-2018.

החברה מדווחת כי בשנת 2019 התווספו אליה 11 אלף מנויים חדשים בסלולר ובתחום הטלוויזיה צירפה אליה פרטנר 66 אלף מנויים חדשים והצליחה להגיע לנתח שוק של 7%.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר אמר לאחר פרסום הדוחות: "את שנת 2019 סיימנו בצמיחה בהכנסות במגזר הקווי, עם תשתית סיבים אופטיים עצמאית שמגיעה כבר לכ- 600 אלף משקי בית, ולפרטנר TV מחוברים 199 אלף מנויים, שוב שירות הטלוויזיה הצומח בישראל גם בשנת 2019.

במגזר הסלולר, סיכמנו את שנת 2019 עם תוספת של 11 אלף מנויים, תוך שאנחנו מיישמים בהצלחה אסטרטגיית ערך ללקוחות שתוצאותיה ניכרות בהגברת נאמנות לקוח ובשיעור הנטישה הנמוך ביותר מאז 2011 ,שהסתכם ברבעון הרביעי ב- 7.2% ו- 31% בשנה כולה.

שנת 2020 נפתחה באירוע בריאותי עולמי יוצא דופן בהיקפו ובהשפעתו על המשק המקומי והגלובלי. פרטנר ניצבת בפני אירוע חריג זה בעמדה איתנה ביחס למתחרים, לאור החוב נטו שעומד על כ- 957 מיליון ש"ח, והיקף המזומנים שבידי החברה אשר גבוהים משמעותית מפירעונות החוב ותשלומי הריבית של החברה בשנתיים הקרובות.

ביצענו גם את ההתאמות התפעוליות הנדרשות כדי לתמוך בהמשך הפעילות העסקית בתקופה זאת, ונקטנו בפעולות להתאמת מבנה העלויות של החברה למציאות החדשה.

אנו חווים עלייה משמעותית בשימושים בשירותים שלנו: שירותי סלולר מקומיים, אינטרנט וטלוויזיה ואנחנו ממשיכים לפעול כדי להעניק למיליוני לקוחותינו את התשתית שכל כך קריטית לכולנו בימים אלה - תקשורת יציבה, מהירה ואמינה. אנו גם נערכים ונוקטים צעדים להתכונן ליום שאחרי סיום משבר הבריאות".



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים