סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
חדשות כלכלה

רמי לוי באינטרנט היא הרשת הזולה ביותר לסל המוצרים הבסיסי, אלונית היקרה ביותר

סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והוא כולל 68 מוצרי צריכה בסיסיים הנמכרים ביותר ברשתות השיווק

סביב משבר הקורונה, משרד הכלכלה והתעשייה גיבש סל מוצרים במטרה לאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר. הסל גובש בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והוא כולל 68 מוצרי צריכה נבחרים בקטגוריות שונות. הסל מהווה כלי מעקב שיטתי ונגיש אחר מחירי המוצרים עבור הצרכנים וצעד משרדי נוסף בפעילות המשרדית להפחתת יוקר המחייה.

הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. בכל עדכון של סל מחירי סל המוצרים יפורסמו העלות הכוללת של רכישת סל המוצרים (יחידה אחת מכל מוצר), המחיר החודשי הממוצע של כל מוצר ושיעור השינוי בעלות הסל הכוללת.

עלות הסל ברשתות הנבחרות עמדה על כ-938 ₪ בחודש דצמבר 2018, לעומת עלות של כ-864 ₪ באפריל 2020. מדובר בירידה של כ-8% בעלות הממוצעת של הסל. כמו כן נרשמה עליית מחירים של 1% בעלות הסל הכוללת בין פברואר 2020 (934 ₪) לאפריל 2020 (941 ₪). ברשתות הנבחרות אין שינוי בעלות הסל באפריל לעומת פברואר 2020 (865 ₪).

רשתות המזון שנכללו בהשוואה הן הרשתות המוגדרות קמעונאי גדול לפי חוק המזון ושיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ-80%. הרשימה כוללת את ויקטורי, יוחננוף, מגה בעיר, יינות ביתן, שופרסל, רמי לוי, פרש מרקט, חצי חינם ועוד.

פרש מרקט, סופר ברקת ומעיין 2000 הציגו את עליות המחירים הגבוהות ביותר ברמה של 3%. רשת סטופ מרקט הציגה את ירידת המחירים הגבוהה ביותר מפברואר בשיעור של 4%. "רמי לוי באינטרנט" היתה הרשת הזולה ביותר במוצרים שנבדקו עם עלות סל של 806 ₪, "סופר אלונית" - היקרה ביותר עם עלות סל של 1,101 ₪. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר עומד על 295 ₪.

המוצרים בהם נרשמה ירידת המחירים המשמעותית ביותר: בצל יבש, אפונה קפואה סנפרוסט, דאודורנט ספריי דאב, סכיני גילוח מאך 3 ועוד. המחירים מבוססים על נתוני שקיפות מחירי המזון באמצעות אפליקציית "פרייסז"



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים