סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
חדשות שוק ההון

סלקום מסיימת את הרבעון הראשון לשנת 2020 עם הפסד של 43 מיליון ₪

ההכנסות ירדו ב-3.9% והסתכמו ב-980 מיליון ₪; החברה צופה השפעה גדולה יותר של משבר הקורונה ברבעון השני וכי המשבר ימשיך להשפיע לרעה על התוצאות לאורך כל השנה

סלקום מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 שהושפעו באופן חלקי ממשבר הקורונה, בעיקר בתחום ההכנסות משרותי נדידה של לקוחות בחו"ל ומתיירים שמגיעים ארצה וכן פגיעה במכירות ציוד קצה ללקוחות כתוצאה מסגירת מרכזי שירות ונקודות מכירה בחודש מרץ.

סלקום דווחה, כי הכנסותיה לרבעון הראשון הסתכמו לסך של 892 מיליון ₪ (250 מיליון דולר), ירידה של כ-3.9% בהשוואה ל-928 מיליון ₪ ברבעון הקודם. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 16% בהכנסות מציוד, שקוזזה בחלקה על ידי עליה של 6% בהכנסות משירותים.

ה- Adjusted EBITDA עלה ב-8.9% והסתכם ל-244 מיליון ₪, המהווה 27.4% מההכנסות. העלייה מיוחסת לשיפור במגזר הנייח שקוזזה על ידי ירידה במגזר הנייד.

ההפסד לרבעון הראשון של 2020 הסתכם ב-43 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של 16 מיליון ₪ ברבעון הראשון של 2019. ההפסד הבסיסי למניה ברבעון הסתכם ל-0.29 ₪.

מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון הראשון עמדה על כ-2.747 מיליון מנויים. במהלך הרבעון גדלה מצבת המנויים של החברה בכ-.3,000 מנויי סלולר נטו. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר הסתכם ב-8.8% ,בהשוואה ל-11% ברבעון המקביל אשתקד. החל מרבעון זה, שיעור הנטישה כולל נטו שלילי בלבד של מנויי M2M ,במטרה לנטרל שינויים שאינם משנים את כמות הקווים אצל הלקוחות.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב-48.1 ₪  בהשוואה ל-47.2 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העליה ב-ARPU נבעה בעיקר ממחיקת מנויים ממצבת המנויים של החברה אשר בוצעה בתום הרבעון הראשון של שנת 2019.

אבי גבאי מנכ"ל החברה המסכם את הרבעון הראשון לכהונתו ואמר: " ברבעון הראשון שמנו מאחורינו את המשבר ביחסים עם נציגות העובדים מה שאפשר לנו לבצע צעדים שישפרו את השירות שלנו ללקוחות, את המצוינות התפעולית ולבצע במהירות צעדים שיקזזו חלק מנזקי משבר הקורונה.

בנוסף, חתמנו על הסכם הבנות מחייב לרכישת גולן טלקום ואנחנו פועלים במרץ להשגת האישורים הרגולטורים הנדרשים. אני מאמין שהצעדים האקטיביים שאנו נוקטים יאפשרו לחברה להתמודד עם משבר הקורונה ולהיכנס לשנת 2021 חברה ממוקדת וטובה יותר."

שלומי פרילינג, מנהל הכספים הראשי של החברה שהודיע על פרישתו לפני כמה ימים הוסיף:  "הרבעון הראשון של שנת 2020 התאפיין בהמשך התחרות העזה במגזר הסלולר ומנגד המשך צמיחה במגזר הנייח. תוצאות הרבעון הושפעו באופן חלקי ממשבר הקורונה, אנו צופים השפעה גדולה יותר ברבעון השני וכי המשבר ימשיך להשפיע לרעה על תוצאות החברה לאורך כל השנה.

המשבר השפיע לרעה בעיקר על ההכנסות משרותי נדידה של לקוחות החברה בחו"ל והכנסות משרותי נדידה של תיירים שמגיעים ארצה. בנוסף, ישנה ירידה בתרומה ממכירת ציוד קצה ללקוחות כתוצאה מסגירת מרכזי השירות ונקודות המכירה במהלך חודש מרץ. הנהלת החברה נקטה בפעולות לצמצום הוצאות התפעול בתקופה זו בכדי למתן את ההשפעה של הירידה בהכנסות".



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים