סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
נתח שוק וצרכנות

5 מיתוסים לוהטים על רכבים בקיץ - אמת או שקר?

הקיץ הישראלי משפיע על תחומים שונים בחיינו, ובין השאר גם ברכבים. לא פעם אנו נתקלים בטענות שלא בהכרח נכונות לגבי רכבים בקיץ. בכתבה זו נעשה הפרדה בין האמת למיתוס

אם מערכת המיזוג פעילה – אסור לכבות או להתניע את המכונית

המיתוס הזה הוכח כנכון באופן חלקי. ישנן מכוניות בעלות מערכת הגנה המפחיתה עומס מהמנוע. לכן, רק מכוניות מסוימות יצטרכו להיזהר ולכבות את מיזוג האוויר לפני דימום הרכב. עם זאת, כיוון שקשה לדעת באיזו מכונית יש מערכת הגנה ובאיזו אין, גם כשמדובר על רכב משפחתי מומלץ, כדאי לנקוט במשנה זהירות: לפתוח חלונות, להפעיל את האוורור, ולחכות מעט לפני הפעלת המיזוג. ההמלצה לגבי התנעה נותרת בעינה גם בעת ההדממה: רצוי לכבות את המיזוג, להחליף לאוורור, ורק אחרי כמה דקות לדומם את המנוע.

מכוניות כהות – יותר חמות

אכן, מכונית כהות (ובראשן המכוניות השחורות) מתחממות יותר ממכוניות בהירות. לאחר זמן ממושך בשמש, ישנו פער של 3-10 מעלות בממוצע בין מכונית כהה לבהירה. המכוניות הלבנות והכסופות הן בעלות העמידות הכי גבוהה לשמש, בעוד שמכוניות שחורות הן בעלות הסבילות הכי נמוכה. בכל מקרה, בין אם צבע המכונית בהיר או כהה, למכוניות יש חלונות זכוכית, דרכן קרני השמש חודרות ומחממות אותן. הטמפרטורה של רכב בימי הקיץ הישראלי עלולה להיות אף מעל 50 מעלות צלזיוס. רבים יראו בהבדל של 3-10 מעלות הבדל זניח יחסית, אך אלו הרגישים לחום ייהנו מכל הפחתה בחום.

עדיף לרכוש דלק בבוקר ולא בשעות היום החמות

טענה זו מתבססת על המיתוס השקרי, לפיו הדלק תופס יותר נפח בגלל השפעות החום ולכן מקבלים פחות דלק עבור אותו סכום כסף. זה נכון שדלק עלול לתפוס יותר נפח בהשפעת החום, ולכן לו היינו קונים דלק באמצעות בקבוקים העומדים מתחת לכיפת השמיים הטענה הזו אולי הייתה מחזיקה מים. כיוון שהמכלים נמצאים עמוק מתחת לאדמה, הם פחות חשופים לשינויי מזג האוויר והטמפרטורה, ולפיכך, טענה זו הוכחה כלא נכונה. ניתן לתדלק בכל שעות היום מבלי להתחשב בחום היום, ומבלי לחשוש לגבי כמות הדלק שתקבלו עבור הסכום שתשלמו.

המיזוג זולל יותר דלק

ברוב הבתים, המזגנים הם בעלי 3 כ"ס פחות או יותר, ועליהם לצנן שטח רב. נפח המכונית הוא יחסית קטן, לכן, קל לחשוב שמנוע בעל 120 כוח סוס יצליח למזג את המכונית ללא בעיה. עם זאת, האמת היא שהמיזוג באמת משפיע על צריכת הדלק של המכונית. מיזוג הרכב שואב אנרגיה רבה מהמנוע ועלול להעלות את צריכת הדלק אפילו ב 20%.

חום גבוה פוגע במצבר

אכן, חום גבוה במיוחד עלול לגרום לנוזלים שבמצבר להתאדות. במקרה כזה עלולה להיווצר טעינת יתר, שתגרום לבעיות בהתנעה ופגיעה במצבר עד כדי הריסתו כליל.

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים