סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
חדשות שוק ההון

סיטי טרנספורמר יוצאת להנפקה בשווי של 450-600 מיליון ש”ח

הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם שמייצרת החברה יעלה על הכביש במהלך השנה הבאה; היקף ההשקעה בחברה עד היום עומד על כ-35 מיליון ש"ח

ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל חברת סיטי טרנספורמר, הודיע היום כי החברה יוצאת להנפקה בשווי של 450 עד 600 מיליון ₪ בבורסה בתל-אביב. החברה המפתחת רכב עירוני ישראלי ראשון - CT-1 שיעלה על כבישי הארץ במהלך השנה הבאה.

"כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע." הסביר פורמוזה.

CITY TRANSFORMER הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול הניידות האישית, השיתופית והמסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, נתיבים צרים וזיהום אוויר הפוגע בבריאות ובאיכות החיים.

מייסד החברה והמנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה- ד"ר בהנדסת מכונות מאונ’ בן גוריון, יזם שהקים וניהל בעבר מיזמים עסקיים וחברת סטארט-אפ בתחום השירותים. את סיטי טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון שינוי-הרוחב הייחודי של הרכב.

האבטיפוס הראשון של הרכב העירוני הושלם ב 2017, לאחר למעלה מ-3 שנות מחקר ופיתוח. הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר - צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט.

כאשר נהג ה CT-1 מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים, פלטפורמת הרכב "מתכווצת" תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.

חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס. הרכב יופץ בדגמים, תצורות וגוונים שונים. המהירות המרבית בהתאם לתקנות היא 90 קמ"ש במצב "פתוח". מרחק היעד לנסיעה בין טעינות הוא בין 120-180 ק"מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים.

"כפורצי דרך בתחום התחבורה העירונית הזעירה, אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים" מוסיף ד"ר אסף פורמוזה. מרכז המו"פ של החברה נמצא בישראל ובו צוות רב-תחומי הכולל מומחה גרמני בעל מוניטין עולמי בתעשיית הרכב העולמית וממציא רכב הסמארט, דוקטורים להנדסת מכונות, מהנדסי רכב ומכונות, מעצבי רכב והנדסת-אנוש זוכי פרסים בינלאומיים, פיזיקאים, מומחי חדשנות בוגרי אוניברסיטת Singularity של נאס"א, ובכירים במערכת הבטחון לשעבר.

עוד הוסיף ד"ר אסף פורמוזה: "כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי. רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה, 2022, נוכל כבר לראות את ה CT-1 – הרכב הישראלי העירוני-חשמלי הראשון בעולם נוסע בערים מרכזיות בישראל."



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים