סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
נתח שוק וצרכנות

מתי שיחות ועידה בזום הן לא יעילות, ומה עושים?

מכירים את ההרגשה שמרב ישיבות עבודה אי אפשר להתקדם במשימות? כיצד לבצע שיחות ועידה עסקיות פוריות, באופן שכולם ירגישו בנח ויהיו מרוכזים בנושאים החשובים?

ישיבות עבודה הן אחת ההחמצות הגדולות ביותר של ארגונים וצוותי עבודה. מצד אחד, ישיבת עבודה היא אירוע עם חשיבות ופוטנציאל: היא יכולה להיות כר פורה לדיונים, תקשורת, למידה ופתרון בעיות. מצד שני, כולנו חווים ישיבות עבודה רצופות פיהוקים, בהן מנהל המפגש מדבר רוב הזמן ושאר המשתתפים מספקים אמירות מאופקות כדי לצאת ידי חובה.

רוב ישיבות העבודה, גם הפרונטליות וגם שיחות ועידה ב ZOOM , אינן מצליחות להציף את הדיונים החשובים בארגון, ודאי שלא לפתור בעיות. לרוב, ישיבות עבודה מסתיימות לכל היותר בהצגה אינפורמטיבית של מידע ונתונים, אותם ניתן היה להציג בתפוצת מייל באותה מידה.

מכירים את התופעה? חשוב שתדעו: מדובר באחת ההחמצות הגדולות בארגון שלכם!

דווקא מתחת לפני השטח, שוכנים גם הבעיות וגם הפוטנציאל הבלתי ממומש בארגון שלכם.

הדברים החשובים ביותר בארגון, כמו תהליכים בלתי יעילים, סיכונים, ממשקים חורקים, הזדמנויות ורעיונות יצירתיים, לא יצופו בישיבת עבודה. זאת, למרות שכל אלו נמצאים בישיבה, בלבם של המשתתפים.

מעניין לגלות, שאנשי צוות בדרך כלל דווקא רוצים מאוד להשפיע על הארגון, לשתף בתחושתם, בדעתם ובמידע החשוב שבו הם מחזיקים מהשטח.

אם כן, מה הסיבה לאיפוק? התשובה לא מאוד מפתיעה: ההיבט הוויזואלי של הישיבה, קשר העין בין המשתתפים, הוא סיבה עיקרית לישיבות חסרות תועלת.

מסתבר שישיבת עבודה ושיחת ועידה בפרט, בניגוד ליום גיבוש, לרוב איננה נתרמת מכינוס אנשי הצוות לפורום ויזואלי אכזרי שבו כולם רואים את כולם. כשמעמיקים בסוגייה, דיי קל להבין את הכשל: העובדים מרוכזים בחדר אחד עם מנהליהם, קולגות מתחרים ובני ברית, בחדר רווי אינטרסים, ציפיות ויחסי כוח, ורבים מהם חשים מנוטרלים וחוששים להתבטא. לכך מתווספת בעיה נוספת, שלרוב מנהלים בכירים אינם ערים לה: פחד קהל. חשוב לדעת שגם בקבוצות קטנות, חלק מהעובדים עלולים לחוש חרדה וימנעו מלהתבטא. הם יבלו את הישיבה בעיקר בחשש שמא יתבקשו לדבר או להשיב לשאלות, ולא יהיו קשובים או שותפים לדיון עצמו. כמעט כולנו סובלים מפחד קהל ברמה זו או אחרת, וככל שהקבוצה גדולה יותר, יגבר החשש בקרב המשתתפים לדבר, להציע רעיונות, לשאול, לטעות, להתווכח ולהעביר ביקורת.

הפתרון: עברו לשיחת ועידה בטלפון

העברת ישיבות העבודה (או חלק מהן) לשיחת ועידה עסקית, היא בעלת השפעה דרמטית על חופש הביטוי הסובייקטיבי שמרגישים המשתתפים.

בהיעדר הממד הפיזי, חלק ניכר מהחששות מתפוגגים, העובדים נוטים להרגיש נינוחים יותר ומסוגלים להתרכז יותר בנושא הדיון. כאשר תשומת הלב ניתנת לקול בלבד, העובדים לרוב נהנים מביטחון עצמי מוגבר ומתמסרים למשאלה שלהם: להתבטא, להשפיע, לתרום.

שיחות ועידה טלפוניות נמצאו כפוריות יותר, יעילות יותר בהצפה ובפתרון בעיות, בהעלאת רעיונות, ביישוב מחלוקות ובחלוקת משימות.

 

שיחות ועידה עסקיות מטשטשות פערי מעמד, מפיגות פחד קהל, מספקות מרחב טעות גדול יותר, ולוקחות את ישיבות העבודה כמה צעדים קדימה.

 

קרדיט: shutterstock

איך עושים את זה?

בוחרים ספק מקצועי ואמין של שיחות ועידה לעסקים, מאובטחות כהלכה, עם מספר טלפון קבוע וקוד כניסה.

ואנחנו לא מדברים על שיחות ועידה בסקייפ או בוואטסאפ . לפגישת העבודה תוכלו בקלות להזמין ולצרף נקודתית גורמים נוספים: לקוחות, ספקים, או עובדים מצוותים אחרים. מערכות מתקדמות של שיחות ועידה לעסקים, ידעו גם לחייג אל המשתתפים באופן יזום כך שתוכלו להציע למוזמנים להשתתף בישיבה במענה פשוט לשיחת טלפון, ללא כל טרחה מצדם וללא בזבוז זמן מיותר על לחכות שכולם יצטרפו.

חשוב לבחור בספק שיחות ועידה שמציע לוח ניהול ובקרה, שמציג בכל רגע נתון מיהם המשתתפים, ומאפשר לנתק ולהסיר מהמפגש משתתפים מסוימים על פי הצורך.

בנוסף, הקפידו לבחור בחברה בעלת טכנולוגיה לשיתוף מסך, כדי שתוכלו להציג בישיבה מצגות או חומרים אחרים.

רוצים להתנסות ולקיים עד 5 ישיבות ללא עלות וללא התחייבות? לחצו כאן

שאלות על שיחות ועידה לעסקים? לחצו כאן

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים