סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
חדשות שוק ההון

טופ-גאם תפתח תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי עבור תאגיד בינלאומי

ההסכם השלישי שחותמת החברה השנה הוא לתקופה של 3 שנים; התאגיד הבינלאומי פועל במעל 40 מדינות בעולם; הלקוח רכש מוצרים בהיקף של 700 אלף ש"ח לצורך פיילוט להשקה מוקדמת

חברת טופ גאם המפתחת תוספי מזון בצורת מתן של סוכריות גומי, חתמה על הסכם מסגרת אסטרטגי עם תאגיד בינלאומי בתחום ה- Wellness, המחזיק במותגים מובילים בתחום תוספי תזונה, וכן מזון לתינוקות. מדובר בתאגיד המעסיק מעל 3,200 עובדים, בעל 6 מותגים בינלאומיים, הפעיל במעל 40 מדינות שהעיקריות בהן הן סין, ארה"ב, מערב אירופה ואוסטרליה. מטה התאגיד ממוקם בהונג קונג.

במסגרת ההסכם נקבע כי טופ-גאם תפתח ותייצר למותגים בינלאומיים שונים שבבעלות הלקוח, תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי המבוססים על סיבים תזונתיים וחומרים טבעיים ללא תוספת סוכר. כמו-כן, תפתח טופ-גאם עבור הלקוח תוספי תזונה בהתאם לבקשות ספציפיות שלו שיימכרו ברחבי העולם תחת שמות מותגים שונים של התאגיד הבינלאומי.

תקופת ההסכם היא לשלוש שנים עם חידוש אוטומטי כל פעם למשך שנתיים נוספות. עוד נקבע בהסכם, כי הלקוח יעביר תחזית שוטפת לגבי הרכישות השנתיות שבכוונתו לבצע, אותן יעשה מעת לעת במהלך כל שנה על בסיס כתבי הזמנה ולפי שיקול דעתו.

נכון למועד הדיווח, הלקוח רכש השנה לראשונה, כפיילוט להשקה מוקדמת של תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, 5 מוצרים אשר פיתחה עבורו טופ-גאם בסך של כ-700 אלף ₪. נכון למועד דיווח זה, החברה נמצאת בתהליך מתקדם של פיתוח 6 מוצרים נוספים עבור הלקוח. 

לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל החברה, "מדובר בהסכם אסטרטגי חשוב, העולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה למיקוד בחברות בינלאומיות מובילות בתחומי הפארמה, תוספי המזון והמזון. אנו גאים להיבחר ע"י תאגיד גדול זה לפתח ולייצר עבורו את קו מוצרי ה-Gummies, מבוססי פורמולציית ה-Gummiceuticals הייחודית של טופ-גאם.

הסכם זה מצטרף לשני הסכמים אסטרטגיים נוספים עליהם חתמנו מתחילת 2021 עם חברות בינלאומיות מובילות, ואנו נמצאים בתהליכי פיתוח ומו"מ מסחרי מתקדמים מול מספר תאגידים בינלאומיים נוספים, בעלי מותגי פרמיום בתחום הפארמה, תוספי מזון, ומזון, על מנת להגיע להסכמי הספקה גלובליים של תוספי מזון בצורת מתן של סוכריות גומי, שאותם מפתחת עבורם החברה".

בתחילת חודש אוגוסט 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונה בבורסת ת"א, במסגרתה גייסה כ-100 מיליון ₪ משורה של גופים מרכזיים בשוק ההון, בתמורה לכ-20% מהון החברה. משקיעי החברה בהנפקה הינם כולם גופים מוסדיים, וביניהם נמנים מגדל, הפניקס ומור שגם הפכו לבעלי עניין בה, וכן ילין לפידות ואפסילון. החברה נסחרת במדד הפוד-טק של הבורסה.

החברה דיווחה בחודש שעבר על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2021, במסגרתן רשמה גידול של כ-30% בהכנסות ממכירות לכ-48.7 מיליון ₪, בהשוואה לכ-37.3 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה עלה בכ-133% לכ-5 מיליון ₪, בהשוואה לכ-2.1 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. החברה סיכמה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של כ-4 מיליון ₪, בהשוואה לרווח של כ-188 אלף ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה, שמפעל הייצור הקיים שלה ממוקם בעיר שדרות, נמצאת בבעלות משותפת של המייסד ונשיא החברה חי חיון, רועי לוסטרניק ביחד עם קרן AP Partners שהשקיעה בחברה בשנת 2020 ב co-invest בחברה יחד עם דיסקונט קפיטל וארקין השקעות. החברה מעסיקה כ-100 עובדים.

שוק תוספי התזונה העולמי (B2C) מוערך בכ-56 מיליארד דולר נכון לשנת 2020. בשנת 2020 צמח השוק באופן מואץ (14.5% לעומת ממוצע שנתי של 6%) על רקע מגפת הקורונה, ובכך המשיך להציג צמיחה רב-שנתית לאור מגמה הולכת ומתרחבת של אימוץ אורח חיים בריא. בתוך 4 שנים צפוי השוק לגדול לכ-66 מיליארד דולר, כאשר ארה"ב אחראית לכחצי ממנו. גודל השוק של תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי עמד בשנת 2020 (הן ישירות לצרכן והן ללקוחות עסקיים) על כ- 6.5 מיליארד דולר והוא צומח בממוצע בכ-16% בשנה.



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים