שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
נתח שוק וצרכנות

ארבעה סודות להצלחה כיזם באמצע החיים

מה שבעבר נחשב כמשבר אמצע החיים הפך כיום להזדמנות לנסות יזמות באמצע החיים

בשנות הארבעים לחייהם, רבים חושבים על רכישת מכונית ספורט נוצצת או על חופשה חלומית. מה שבעבר נחשב כמשבר אמצע החיים הפך כיום להזדמנות לנסות יזמות אמצע החיים. מספר היזמים של אמצע החיים עולה בארה"ב. לפי דוח של Paychex  מספר יזמים מעל גיל 50 גדל ב-50% מאז 2007 והגיל הממוצע של יזם מצליח בתעשיות עם צמיחה גבוהה כמו מחשבים, שירותי בריאות וחלל הוא 40. יש פי שניים יזמים מצליחים שהם מעל גיל 50 מאשר מתחת לגיל 25. לרובם המכריע - 75% - יש יותר משש שנות ניסיון בתעשייה, ולמחציתם יש ניסיון של יותר מ-10 שנים מאז שהם הקימו את הסטארט-אפ שלהם.

ישנם מספר יתרונות להפוך ליזם באמצע החיים כולל מודעות עצמית, קשרים ויציבות פיננסית.

יש לזכור מספר דברים אם אתה רוצה להצליח.

1. תחשוב מהתחלה עד הסוף

הקמת סטארט אפ באמצע החיים פירושו שיש לך פחות שנים לבנות אותו. לכן, תוכנית עסקית שלך צריכה להיות מתוכננת היטב. האם אתה מתכוון מתישהו למכור את הסטארט אפ, להנפיק אותו לציבור או פשוט לחסל אותו כליל? למרות שזה עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה לתכנן אסטרטגיית יציאה בזמן בניית הסטארט אפ, זה חשוב מכיוון שבחירה זו תשפיע על החלטות רבות אחרות שתקבל לאורך הדרך. לאחר מכן, כדאי לכתוב את התוכנית העסקית שלך. לחברת טרגו ניסיון עשיר שיעזרו לך בכתיבת תוכנית עסקית, ביצוע מחקר, הגדרת MVP, מימון המיזם ועוד הרבה יותר.

2. למזער את הסיכון הפיננסי

יזמים בגילאי 40+ צריכים להעריך את הסיכון בצורה שונה מכיוון שאין לך כל כך הרבה זמן להחזיר השקעה ראשונית. במקרה כזה, אולי כדאי להימנע מיוזמות עסקיות שדורשות עלויות הון גדולות. קבע כמה כסף אתה יכול להשקיע בהקמת הסטארט אפ מבלי להשתמש בחסכונות הפנסיה שלך. חפש אפשרויות מימון כמו השקעות הון סיכון, מענקים ומימון המונים.

3. תאמץ טכנולוגיות מתקדמות

אתה לא צריך להיות מהנדס כדי לבנות סטארט אפ, אבל אתה צריך שותף שיהיה מהנדס ויעזור לך לאמץ טכנולוגיה ולא משנה איזה סוג סטארט אפ אתה מקים. חשבו על מוצר שלכם כפיצ’ר בודד שאמור לספק ערך ללקוחות שלכם. כיום קל לבנות MVP פשוט מאפס באמצעות כלים ייעודיים וטכנולוגיות קיימות. אם הצלחתם לייצר מוצר מינימלי שמספק מספיק ערך שאנשים או ארגונים ישתמשו בו, תוכלו להוסיף לו פיצ’רים נוספים בהתאם לפידבק שתקבלו.

במונחים של שיווק דיגיטלי, אי אפשר להתעלם מהמדיה החברתית. בהתאם לקהל שלך, אתה עשוי לשקול פרסום בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם או לינקדאין. היתרון באתרים כמו פייסבוק הוא בכך שתוכלו ליצור מודעות ממוקדות מאוד תמורת עלות נמוכה יחסית לעלות של פרסום מסורתי.

4. מצא תמיכה

דע מה שאתה לא יודע ובקש עזרה בעת הצורך. נצל את עזרתם של משקיעים (כאלה שלא רוצים להשקיע אך מוכנים לתת משוב), עורכי דין, אנשי מקצוע, חברות ייעוץ ויזמים מנוסים. אם אתה מרגיש אבוד בבניית תוכנית עסקית או שאין לך מושג איך לבנות מצגת משקיעים, מצא מישהו שיכול לעזור.

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים