סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
מחשבים וטכנולוגיה

סקר עולמי: אמון חלש מצד צרכנים ביכולת של ארגונים להגן על פרטיהם

מדד האמון הדיגיטלי לשנת 2018, שפרסמה חברת CA Technologies, מצא כי רק מחצית מהצרכנים שהשתתפו בסקר מוכנים לספק את הנתונים האישיים שלהם תמורת שירותים דיגיטליים

CA Technologies הודיעה על תוצאות של סקר עולמי נרחב של צרכנים, אנשי מקצוע בתחום אבטחת סייבר, ומנהלי עסקים בנוגע להשקפותיהם על אמון דיגיטלי (Digital Trust). הסקר, שכותרתו "המצב הגלובלי ומדד האמון הדיגיטלי לשנת 2018" בוצע על ידי חברת האנליסטים פרוסט אנד סאליבן, והוא מדגיש כיצד הצרכנים תופסים ארגונים וסומכים עליהם בכל הקשור להגנה על הנתונים הדיגיטליים שלהם. הסקר כולל גם נתונים משמעותיים על האופן שבו מנהלים עסקיים ואנשי מקצוע בתחום אבטחת סייבר בארגונים תופסים את אחריותם לגבי ניהול הנתונים, הרישוי של נתוני צרכנים לצדדים שלישיים והטכנולוגיות שהם מיישמים כדי להגן על נתונים ועל פרטיות הלקוחות.

מנתוני הסקר עולה כי מדד האמון הדיגיטלי לשנת 2018 הוא 61 נקודות מתוך 100, ציון המצביע על אמון חלש מצד הצרכנים שהשתתפו בסקר לגבי יכולתם או רצונם של ארגונים להגן באופן מלא על נתוני המשתמשים. המדד חושב על סמך מספר מדדים שונים שמודדים את הגורמים העיקריים סביב מושג האמון הדיגיטלי, כולל האופן שבו הצרכנים מוכנים לשתף מידע אישי עם ארגונים וכיצד הם מאמינים שהארגונים מגינים על נתונים אלה.

להלן ממצאים עיקריים של הדו"ח: קיים פער של 14 נקודות בין מדד האמון הדיגיטלי של הצרכנים (61%( לבין התפיסות של מקבלי ההחלטות העסקיות ואנשי מקצוע בתחום אבטחת סייבר (75%), דבר המצביע על תפיסות לא תואמות בקרב קהלים אלה במדידת אמון הצרכנים כפי שהוא נתפס מול אמון הצרכנים בפועל.

רק מחצית מהצרכנים שהשתתפו בסקר (49%) מוכנים לספק את הנתונים האישיים שלהם תמורת שירותים דיגיטליים.

90% מהארגונים טוענים כי הם טובים מאוד בהגנה על נתוני הצרכנים, ומראים רמה גבוהה של ביטחון עצמי, למרות שכמעט מחצית מהמנהלים העסקיים (48%) הודו כי בארגון שלהם היתה פריצה כלשהי לנתוני צרכנים בשנה האחרונה, שדווחה לציבור.

43% מהמנהלים העסקיים מודים במכירת נתוני צרכנים הכוללים מידע המאפשר זיהוי אישי, בעוד שרק 15% מאנשי מקצוע בתחום אבטחת הסייבר ידעו כי החברה שלהם מכרה נתונים המכילים מידע מזהה אישי.

תוצאות אלה מצביעות על פער משמעותי בין האופן שבו ארגונים רואים את אחריותם לניהול הנתונים וציפיות הצרכנים לגבי האופן שבו ארגונים מגינים על נתוני הצרכנים. בכלכלת האפליקציות, שבה הנתונים הם המלך, ארגונים צריכים לקבוע עדיפות לפרטיות ואבטחת הנתונים או להסתכן בהשלכות חמורות. ארגונים יכולים להקטין את הסיכונים הללו על ידי נקיטת עמדה פרואקטיבית בכל הקשור לאבטחת מידע, כגון צמצום השיתוף של נתוני משתמשים, צמצום גישה של משתמשים פריווילגיים, יישום שוטף של טכנולוגיות לאימות משתמשים ואימוץ אבטחת סייבר ובקרת פרטיות טובות יותר כדי לבלום האקרים.

"בעולם הדיגיטלי של היום, הצרכנים מצפים לביטחון ופרטיות בד בבד עם חוויית משתמש מעולה. המחקר מראה בבירור כי האמון הוא בר-חלוף אם ארגונים לא מבצעים בדיקת נאותות כדי להגן על נתוני הצרכנים שלא יגיעו לידיים הלא נכונות", אמר מרדכי רוזן, המנהל הכללי של תחום אבטחת המידע ב-CA Technologies. "עכשיו, יותר מתמיד, ארגונים צריכים להבין שהצלחה בכלכלה הדיגיטלית מחייבת אותם לאמץ דפוס חשיבה הקובע שאבטחת המידע היא ראשונה במעלה - עיקרון מרכזי במודל מפעל התוכנה המודרני שלנו. לאובדן אמון דיגיטלי יש השלכות על כל ההיבטים של העסק ועל תפיסת המותג, כך שארגונים חייבים את זה ללקוחות ולבעלי המניות".

מתודולוגיית הסקר: הסקר המקוון העולמי כלל 990 צרכנים, 336 אנשי מקצוע בתחום אבטחת מידע ו -324 מנהלים עסקיים ב-10 מדינות. הסקר נערך בחסות CA Technologies ובוצע על ידי Frost & Sullivan במרץ ואפריל 2018. משיבי הסקר הם בעלי תפקידים בכירים בתחומי העסקים וה-IT בתשעה ענפים.



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים