סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
חדשות כלכלה

מחיר סל המוצרים הבסיסי ירד בכ-3% בכל רשתות המזון

עלות הסל הממוצעת ברשתות הדיסקאונט ירדה בכ-6%; הסל הזול ביותר לחודש יוני היה של רשת "רמי לוי", טיב טעם היא הרשת היקרה ביותר גם החודש

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות לחודש יוני. סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, בין היתר במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק.

מהשוואת סל המוצרים עולה כי עלות הסל הממוצעת ברשתות המזון עמדה בחודש יוני 2019 על 940 שקלים, זאת לעומת דצמבר בו עלות הסל הממוצעת עמדה על 970 שקלים ירידה של כ-3% בעלות הסל, מתחילת ביצוע הבדיקה.

עלות הסל הממוצעת ברשתות הדיסקאונט, המהוות את ערוץ הרכישה המרכזי עבור הצרכנים בישראל, עמדה בחודש יוני 2019 על 891 שקלים, זאת לעומת דצמבר בו עלות הסל עמדה על 948 שקלים. ירידה של 6% בעלות הסל, ממועד השקת הסל.

כמו כן, נמצא פער של 14% בין עלות הסל ברשת הזולה ביותר לבין הרשת היקרה ביותר ברשתות הדיסקאונט.

הסל הזול ביותר לחודש יוני היה של רשת "רמי לוי" שעמד על 832 שקלים, והציג ירידה של 5.2% מחודש הבדיקה הראשון. הסל של רמי לוי נמצא הזול ביותר בששה חודשים מתוך שבעת חודשי הבדיקה בתקופה האמורה.

עלות הסל הגבוהה ביותר לחודש יוני התגלתה ברשתות העירוניות- "טיב טעם" שהייתה היקרה ביותר עם שווי סל של 1,059 שקלים, לאחריה "סטופמרקט" - 1,046 שקלים ובמקום השלישי רשת "קו אופ" - 1,002 שקלים

במרבית הרשתות חלה ירידת מחירים בחודש יוני 19 לעומת דצמבר 18. הרשתות הבולטות בשיעור ירידת המחירים הינן מגה בעיר עם ירידה של 12%, שופרסל שלי, ירידה של 11% ושופרסל דיל הציג ירידה של 9%.

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יוני עומד על 21% שהם 227 שקלים. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על למעלה מ-14% שהם 138 שקלים.

מחיר הסל ברשתות הדיסקאונט יוני 2019:

סל המוצרים כולל 68 מוצרים בקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון  ומהווה כ-45% מסך ההוצאה הממוצעת על צריכה של משקי הבית. סל המוצרים לא כולל את כלל המוצרים הנרכשים, אלא את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר. על מנת שתתאפשר השוואה של סל מוצרים אחיד, נבחרו מוצרים ספציפיים תחת מתודולוגיה סדורה.

המוצרים בהם נרשמה ירידת המחירים המשמעותית ביותר: בצל יבש במשקל, עגבניות טריות, דאודורנט ספריי דאב, כרוב לבן, שקיות אשפה, גזר טרי ארוז, דאודורנט אקס, קונדישינר הד&שולדרס, תה ויסוצקי קלאסיק, נייר טואלט לילי, פסטרמה על גחלים טירת צבי ועוד.

רשתות המזון שנכללו בהשוואה הנן הרשתות המוגדרות קמעונאי גדול לפי חוק המזון, ואשר עונות לתנאי לפיו שיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ-80%. סל המוצרים הבסיסי, כאמור, הוא כלי חדש של משרד הכלכלה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המאגד תחת סל אחד את המוצרים הבסיסיים הנמכרים ביותר במשקי הבית בישראל ומאפשר להשוות את העלות המוחשית שלו בין הרשתות. פרסום חודשי של מחירי הסל בשיתוף המועצה לצרכנות משמש להשוואה בין הרשתות, ומשכך, מאפשר תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר.

המחירים מבוססים על נתוני שקיפות מחירי המזון באמצעות אפליקציית "פרייסז".



היה הראשון שמגיב

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים