סגור
שלום אורח התחבר לאתר
פורומים
נתח שוק וצרכנות

לימודי תקשורת בזמנים המודרניים

אם בעבר גופי התקשורת פעלו סביב הבסיס של: טלוויזיה, רדיו, דפוס וקולנוע כיום מאפשר העידן הדיגיטלי כר נרחב ואין סופי כמעט של פעילות תקשורתית ענפה מתחדשת ומגוונת

רבים מאנשי התקשורת הבולטים בארץ ובעולם החלו את דרכם המקצועית תחת המטרייה שהאקדמיה סיפקה להם. אם בעבר התמקדו לימודי תקשורת על בסיס מרבדי הטלוויזיה, הרדיו, הדפוס והקולנוע כיום מכיר עולם האקדמיה בשחקן המרכזי של תחום זה וחלק ניכר מהלימודים מתמקדים גם בעולם הדיגיטלי המתפתח וכזה המפתח תחתיו עולם רחב של תקשורת.

לימודי תקשורת באקדמיות בחו"ל ובישראל רואות עצמן כמסגרות להן תפקיד חשוב ומרכזי בכל הנוגע להשפעות קצרות וארוכות טווח בתחומי החיים של האזרחים. מסגרות אקדמאיות אלו מקנות לאותם סטודנטים צעירים את הכלים הנכונים על מנת להפוך בעתיד לאנשי תקשורת ועיתונאים אשר ימלאו תפקיד מרכזי ומכריע בחברות והמסגרות בהן הם יפעלו.

תחומי הליבה המרכזיים באקדמיות כוללות כיום נושאים מרכזיים הנוגעים ל: עולם הפרסום והשיווק, יחסי ציבור, דוברות, ניהול רשתות חברתיות ועוד. במסגרת לימוד נושאים אלו ונושאי ליבה אחרים, לומדים הסטודנטים לפתח לעצמם חשיבה אסטרטגית, יכולת לזהות התנהגות של קהל צרכנים, הבנה של מטרות עסקיות, יצירת קריאייטיב ומסר יעיל ועוד.

מה הביא אותנו להחליט שחשוב להכיר את עולם הניו מדיה בלימודי התקשורת?

בישראל ידעו לזהות בשנים האחרונות את המגמות הנוספות הקיימות כיום בעולם התקשורת. בהינתן כך, נהנים הסטודנטים שללימודי התקשורת ממגוון רחב של קורסים המתייחסים גם לעולם הדיגיטלי שממשיך להתפתח. בין היתר, קיימים קורסים ייעודיים כמו: יסודות הפרסום והשיווק, דוברות, השפעות המדיות החברתיות, ניהול רשתות חברתיות, כלים דיגיטליים לבניית אתרי אינטרנט רספונסיביים, קורסי צילום ופוטושופ, קופירייטינג ועוד.

עולם התקשורת קיבל לידיו שחקן מרכזי שאין להתעלם ממנו שאותו ניתן להגדיר כ"ניו מדיה". עולם שבו טוען ו’ ראסל ניומן- פרופסור לטכנולוגיית מדיה מאוניברסיטת מישיגן, כי אותה מדיה חדשה מביאה למספר השפעות מרחיקות לכת, כשבין היתר, היא מספקת תקשורת מהירה, מידית ואינטראקטיבית, משנה (ואף מבטלת) את משמעות המרחק הגיאוגרפי, מאפשרת עלייה רחבת ממדים בנפח התקשורת ומביאה לכך שצורות תקשורת שהיו בעבר מופרדות, הפכו חופפות וכאלו המתמזגות יחדיו.

כר הפעילות של הניו מדיה הפך את המסר המועבר באופן שונה ממה שהכרנו במאה ה-20. אותו מסר יכול להינתן כמסר אישי באופן סימולטני למספר רחב של אנשים, כל אדם מכל מקום בעולם רשאי ויכול להתערב בכל מסר שהופץ וזאת על ידי תגובה שגם היא הופכת להיות ככזו הנחשפת למספר רחב של אנשים, המסר יכול עדיין להיות ולהרגיש כאישי עבור כל אדם הנחשף לו.

יכולתו של העולם האקדמאי להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לתמורות הרחבות בעולם התקשורת והניו מדיה, הפכו את המסגרת האקדמאית ככזו המעניקה לסטודנטים את ההכנה המטיבה ביותר בטרם היציאה אל מעגל העבודה וזאת תוך הכרת התחום מקרוב גם בזמן הלימודים עצמם, בין אם בלימוד מעשי ובין אם בפרקטיקה בגופי התקשורת השונים.

פורומים

שוק ההון הישראלי אמריקאי
ביומד גז ונפט
מעו"ף ניתוח טכני
תעודות סל שווקים עולמיים