נאייקס רשמה עלייה של 46% בהכנסות, אך ההפסד העמיק ב-2022
  • יאיר נחמד, יו"ר ומנכ"ל נאייקס
  • צילום: נאייקס
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

נאייקס סיכמה את שנת 2022 עם עלייה בהכנסות ברבעון הרביעי וב-2022 של 48% ו-46%, בהתאמה, לעומת התקופה המקבילה ב-2021. יאיר נחמד, מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון, אומר כי הצמיחה ממשיכה להיתמך בראש ובראשונה ע"י יוזמות הצמיחה האורגנית, ומההכנסות החוזרות שמהוות כ-60% מסך ההכנסות ב-2022.

החברה סיימה את השנה החולפת עם כ-47 אלף לקוחות, עלייה של 60% בכמות לקוחות החברה ביחס לשנת 2021. "אנו נותנים דגש מיוחד לכך ששביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות שלנו לפתרונות של נאייקס נותרה גבוהה, כפי שהדבר משתקף ב-retention rate נטו שלנו, שהסתכם השנה ב-131%", אמר נחמד.

נאייקס מייצרת הכנסות ממכירת נקודות מכירה מחוברות (POS devices), תוכנת ניהול SaaS ועמלות סליקה. החברה מספקת פתרונות תפעול עסקי וברבעון הרביעי הציגה צמיחה משמעותית בהכנסות החוזרות מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ועמלות סליקה, של 42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והן משקפות נתח של כ-58% מסך ההכנסות ברבעון הרביעי.

סך הכנסות של החברה ברבעון הרביעי עלו ב-48% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו לכ-50.9 מיליון דולר. בשנת 2022 כולה ההכנסות עלו ב-46% לעומת 2021 לכ-174 מיליון דולר.

עם זאת, ההפסד התפעולי העמיק ל-34 מיליון דולר בשנת 2022, לעומת הפסד תפעולי של 22.5 מיליון דולר בשנת 2021.

ה-EBITDA המתואם בשנת 2022 היה שלילי בסך של כ-12.7 מיליון דולר, לעומת EBITDA מתואם שלילי של 4 מיליון דולר בשנת 2021. השינוי נובע עקב עלייה בעלות המכירות בשל המחסור העולמי ברכיבים, וכן מהגידול בהוצאות התפעוליות כאמור כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה.

בניטרול תכנית בונוסים שהוטמעה לראשונה ברבעון השלישי 2021 לעובדים שאינם עובדי מכירות, וכן בנטרול השפעת עליית עלות המוצר – ה-EBITDA המתואם בשנת 2022 היה חיובי בסך של 2.6 מיליון דולר.

ההפסד בשנת 2022 עמד על 37.5 מיליון דולר, או (1.143) דולר למניה בדילול, לעומת הפסד של 24.8 מיליון דולר, או (0.820) דולר למניה בדילול לשנת 2021. מזומנים ושווי מזומנים - נכון לסוף דצמבר 2022 לנאייקס כ-34 מיליון דולר.