חדשות שוק ההון
דוחות כספייםמקסטוק רשמה עלייה של 25% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-316 מיליון שקל
הרווח הגולמי של מקסטוק עלה ב-27% ל-132 מיליון שקל ברבעון השני; בשורה התחתונה הרווח הנקי עלה לכ-29 מיליון שקל; אורי מקס: "המרלו"ג החדש צפוי לתמוך בצמיחת הפעילות"
- צילום: מירו ממן
חברת מקסטוק פרסמה הבוקר (ד’) דוחות טובים לרבעון השני של השנה שמצביעים על שיפור בכל הפרמטרים בהשוואה לרבעון השני של השנה שעברה, למרות העלייה במחירי השילוח, ומגידול של כ-13% בשטח המסחר במהלך השנה האחרונה כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים. יחד עם זאת, בהשוואה לרבעון הראשון השנה הצמיחה נעצרה.
בשורה העליונה, ההכנסות ממכירות עלו ב-25% מ-252.7 מיליון שקל ברבעון השני של 2023 ל-316.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה במכר חנויות זהות (SSS) בשיעור של כ-14.5% ומפתיחת סניפים חדשים. עם זאת, בהשוואה לרבעון הראשון של השנה מדובר בירידה לעומת הכנסות של 378 מיליון שקל. נזכיר כי חג הפסח חל ברבעון השני לשנת 2024 לעומת עיתויו ברבעון הראשון לשנת 2023.
הרווח הגולמי עלה ב-26.9% ברקע לשיפור תנאי הסחר מ-104 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד (41.2% מהמחזור), ל-132 מיליון שקל ברבעון השני של השנה (41.7%). בכך הרווח הגולמי נותר זהה לרווח הגולמי שנרשם ברבעון הראשון השנה. הוצאות המכירה והשיווק עלו בהתאם מ-62.7 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד ל-73.9 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.
הרווח התפעולי ברבעון השני עלה בכ-44% לכ-44 מיליון שקל, בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהגידול בהיקפי הפעילות, מהשיפור ברווחיות הגולמית ומירידה בשיעור הוצאות התפעול כאחוז מהמכר לאור גידול בהיקפי הפעילות. הרווחיות התפעולית עלתה ברבעון לכ-13.9%, בהשוואה לכ-12.1% ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה מ-18.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד (7.2% מהמכירות), לרווח נקי של 29.37 מיליון שקל ברבעון השני של השנה (9.3% מהמכירות). ברבעון הראשון של השנה הרווח הנקי הסתכם ב-28.7 מיליון שקל.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית הראשונה עלה בכ-38% לכ-51.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
אורי מקס, מייסד ומנכ"ל מקס סטוק: "אנו מסכמים את הרבעון השני של שנה עם האצה של התוצאות החזקות, לרבות צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים, כאשר אנו פועלים כל העת במטרה לספק לצרכן את הצעת הערך הטובה ביותר ולהמשיך להרחיב את פריסת הסניפים שלנו בישראל. בתחילת חודש יוני פתחנו את המרלו"ג החדש שלנו, שצפוי לתמוך בצמיחת הפעילות של החברה ולתרום בעתיד לשיפור היעילות התפעולית. נמשיך לפעול לפיתוח והשבחה של הרשת, כאשר בראייה שלנו הצרכן תמיד במרכז. בתקופה מורכבת זו אנחנו ממשיכים להתפלל לחזרת כל חיילינו וחטופינו הביתה במהרה ובשלום ומאחלים לכל עם ישראל ימים של ביטחון ושקט".
הוסיפו תגובה לכתבה
-
3
טבח ואחר כך מלחמה
יצאתי בנובמבר או משהו כזה.
-
2
וואי ממש בתחתית. למה מה קרה?
-
1
אני יצאתי בחמש שקל וחצי