חדשות שוק ההון
דוחות כספייםרשת רמי לוי מסכמת שנה: עלייה של 26% ברווח הנקי ל-259 מיליון שקל
ברבעון הרביעי ההכנסות של הרשת צמחו בכ-5% לכ-1.85 מיליארד שקל; הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-3.2% בפדיון חנויות זהות; נערכת לקראת פתיחת של כ-20 סניפי דיסקאונט מזון וסניפי פארם
- רמי לוי
- צילום: יח"צ
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2024, אותה סיימה עם עלייה בשורה התחתונה, בעודה נערכת לקראת פתיחת של כ-20 סניפי דיסקאונט מזון וסניפי פארם במהלך השנה הקרובה.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בשנת 2024 צמחו בכ-3% לכ-7.38 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-7.18 מיליארד שקל בשנת 2023. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-1.3% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, לצד גידול במכירות רשת גוד פארם שצמחו בהמשך לעלייה חדה של כ-13% בפדיון חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים.
הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה בכ-7% לכ-1.75 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.64 מיליארד שקל בשנת 2023. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, לצד שיפור ברווחיות הגולמית לכ-23.7% לעומת כ-22.9% בשנת 2023, זאת כתוצאה משיפור הרווחיות בחברות הבנות וכן התייעלות לוגיסטית ותפעולית (במגזר הקמעונאות עלתה הרווחיות הגולמית בכחצי אחוז בלבד) הרווח הגולמי עלה למרות שמחיר פריט ממוצע ירד.
הרווח התפעולי בשנת 2024 עלה בכ-19% לכ-366 מיליון שקל, בהשוואה לכ-307 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווח הגולמי, בקיזוז חלקי עם העלייה בהוצאות התפעול, אך תוך שמירה על שיעורן מההכנסות, ולמרות שבשנת 2023 הכירה החברה בהכנסות אחרות, נטו בסך של כ-10 מיליון שקל. בהתאם לכך, שיעור הרווח התפעולי בשנת 2024 עלה לכ-5%, בהשוואה לשיעור של כ-4.3% בשנת 2023.
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את שנת 2024 עם עלייה של כ-26% ברווח הנקי לסך של כ-259 מיליון שקל, בהשוואה לכ-205 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה החדה ברווחים נבעה כאמור מהצמיחה בהיקפי הפעילות, משיפור בתנאי הסחר ומשיפור ביעילות התפעולית והלוגיסטית.
ה-EBITDA בשנת 2024 עלה בכ-14% לכ-682 מיליון שקל (כ-9.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-599 מיליון שקל (כ-8.4% מההכנסות) בשנת 2023.
ברבעון הרביעי ההכנסות של הרשת צמחו בכ-5% לכ-1.85 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.76 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-3.2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, לצד גידול במכירות רשת גוד פארם לאור עלייה של כ-9.5% בפדיון חנויות זהות ופתיחת חנויות חדשות.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2024 עלה בכ-11% לכ-450 מיליון שקל, בהשוואה לכ-405 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-24.4%, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל בשנת 2023, כתוצאה משיפור הרווחיות בחברות הבנות וכן התייעלות לוגיסטית ותפעולית.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2024 עלה בכ-22% לכ-94 מיליון שקל, בהשוואה לכ-77 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-5.1%, בהשוואה לכ-4.4% ברבעון המקביל בשנת 2023.
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי של שנת 2024 עם עלייה של כ-7% ברווח הנקי לסך של כ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-57 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2024 עלה בכ-16% בכ-177 מיליון שקל (כ-9.6% מההכנסות), לעומת כ-152 מיליון שקל (כ-8.7% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023.