עמיר שיווק: הרווח הנקי עלה בכ-162% לסך של כ-17.3 מיליון שקל
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

עמיר שיווק, העוסקת בציוד לחקלאות ומחזיקה בחברת הקנאביס הרפואי BOL, דיווחה על תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני של 2021. החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 17.3 מיליון שקל, זינוק של 162% לעומת הרבעון המקביל ב - 2020. בחציון הראשון של 2021 הרוויחה החברה כ - 28.6 מיליון שקל, יותר מרווחי כל שנת 2020.

הכנסותיה של עמיר שיווק מהפעילות החקלאית הסתכמו ברבעון השני של 2021 בכ - 334 מיליון שקל, עלייה של כ - 23.7% לעומת הרבעון המקביל ב - 2020. הגידול נובע מצמיחה בכל מגזרי הפעילות של החברה. בסך הכול, הכנסות החברה בחציון הראשון של 2021 הסתכמו בכ - 586 מיליון שקל, לעומת כ - 500 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ - 17%.

בתחום התערובות נרשם ברבעון השני של 2021 גידול של 59.5% בהכנסות, לכ - 85.8 מיליון שקל, לעומת 53.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה משמעותית בכמויות התערובת שנמכרו, בתוספת עלייה במחירי המכירה ללקוחות, שהושפעה מעליית מחירי חומרי הגלם, כגון תירס, סויה וחיטה.

בתחום ההדברה נרשם ברבעון השני של 2021 גידול של 10.5% בהכנסות, לסך של 105.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 95.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. העלייה נובעת בעיקר מגידול כמותי, אשר נובע בחלקו מהשפעות מזג האוויר על צריכת חומרי ההדברה.

בתחום הדשנים נרשם ברבעון השני של 2021 גידול של 12.6% בהכנסות, ל - 58 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 51.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב - 2020. העלייה נובעת מגידול כמותי ומעליית מחירי הדשנים.

בתחום האריזות נרשם ברבעון השני של 2021 גידול של 35.4% בהכנסות, לסך של 43.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 32.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. העלייה נובעת בעיקר מרכישת פעילות בתחום האריזות לתעשייה בחודש אוגוסט 2020, בתוספת עלייה במכירות אריזות לחקלאות כתוצאה מגידול כמותי ומעליית מחירי המכירה.

הרווח הגולמי של עמיר שיווק עלה ברבעון השני של 2021 לסך של כ - 45.8 מיליון שקל, לעומת 37.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 21.2%. בחציון הראשון לשנת 2021 הרווח הגולמי הסתכם בכ - 88.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של 78.2 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, גידול של 13.5%.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני של 2021 בכ - 20.5 מיליון שקל (כ - 6.1% ממחזור המכירות), לעומת רווח תפעולי בסך 14.2 מיליון שקל (כ - 5.2% ממחזור המכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 45%. בחציון הראשון של 2021 הסתכם הרווח התפעולי בכ - 37.3 מיליון שקל (כ - 6.3% ממחזור המכירות), לעומת רווח תפעולי בסך 30.8 מיליון שקל (כ - 6.1% ממחזור המכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם ברבעון השני בכ - 25.4 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020, גידול של 41%. בחציון הראשון של 2021 הסתכם הרווח התפעולי התזרימי בכ - 46.7 מיליון שקל, לעומת 38.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 21.6%.

באשר לתוצאות BOL: עמיר שיווק מחזיקה כעת בכ - 36.2% ממניות חברת הקנאביס הרפואי BOL (כ - 26.6% בדילול מלא), בהשוואה ל - 39.2% במרס 2021. הקיטון בשיעור האחזקה נובע מכך שביוני 2021 המיר צד שלישי (שאינו קשור לחברה) הלוואות המירות למניות ב - BOL, וכן בשל מימוש אופציות למניות על ידי עובדים.

בשל השינויים בשיעורי ההחזקה רשמה עמיר שיווק רווח של כ - 4.2 מיליון שקל, ובשקלול תוצאותיה של BOL, כולל הפחתת עודפי עלות, הסתכם הרווח ברבעון השני של 2021 בכ - 1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של 1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (החל ממועד המרת ההלוואה למניות במאי 2020).

לאחר שרשמה שיא מכירות של 9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, הכנסותיה של BOL הסתכמו ברבעון השני של 2021 בכ - 4.2 מיליון דולר, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. על פ דברי החברה, הירידה נגרמה בעיקר מהקשחת דרישות רגולטוריות, שהביאו לירידה זמנית במכירות ברבעון השני בלבד. BOL פעלה להתאמת הפעילות לדרישות אלה, החסמים הוסרו לקראת סוף הרבעון השני, כך ש - BOL צופה להגדיל את מכירותיה ברבעון השלישי.

בהתאם לנתונים שהתקבלו מ - BOL, המכירות ביולי 2021 הסתכמו בכ - 4 מיליון דולר בשל הסרת החסמים כאמור, וכן בשל הוספת מותגים חדשים. בסך הכול, הסתכמו מכירותיה של BOL בחציון הראשון של 2021 בכ - 13.2 מיליון דולר, גידול של כ - 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של BOL (כולל התאמות לשווי הוגן של מלאי ונכסים ביולוגיים) הסתכם ברבעון השני של 2021 בכ - 3.7 מיליון דולר. את הרבעון השני של 2021 סיימה BOL בהפסד של כ - 2.1 מיליון דולר, הכולל סעיפים שאינם במזומן, בעיקר תגמול מבוסס מניות בסך 2.3 מיליון דולר והתאמות שווי הוגן של מלאי ונכסים ביולוגיים.

הונה העצמי של עמיר שיווק הסתכם נכון לסוף יוני בכ - 345 מיליון שקל, 40.2% מסך המאזן. זאת לעומת כ - 325 מיליון שקל, 43.9% מסך המאזן, בסוף דצמבר 2020. הגידול בהון הושפע בעיקר מהגידול ברווח הכולל בתקופה בסכום של כ - 29.8 מיליון שקל, בניכוי דיבידנד שהוכרז במרס השנה, בסך של כ - 10 מיליון שקל. נכון לסוף יוני, בקופת עמיר שיווק מזומנים ושווי מזומנים בסך של 18.5 מיליון שקל.