בלי בושה: הנתון בדוחות דיפלומט שחושף כמה יקר בישראל
  • נעם וימן, יו"ר דיפלומט
  • צילום: קרן בן ציון
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

אם ברבעון הרביעי של שנת 2022 קבוצת דיפלומט הסבירה את שיעור הרווחיות הנמוך מהפעילות בישראל "עקב אי היכולת להעלות מחירים", אז ברבעון הרביעי של שנת 2023 מדובר בסיפור אחר לגמרי.

שיעור הרווח התפעולי של דיפלומט ברבעון הרביעי של 2023 עלה ל-6.6% מההכנסות, לעומת 1.9% בתקופה המקבילה אשתקד. את השינוי החריג הסבירה דיפלומט בשיעור הנמוך של התקופה המקבילה, "עקב אי היכולת להעלות מחירים ללקוחות והתייקרויות בהוצאות התפעול".

אם בוחנים את הנתון בהשוואה ליתר המדינות בהן פועלת הקבוצה, אפשר להמשיך לקוות לרפורמת הייבוא. לשם השוואה, שיעור הרווחיות התפעולית של דיפלומט בדרום אפריקה היה 1.7% ברבעון הרביעי, בגיאורגיה היה 3.4%, בניו זילנד 4% ובקפריסין 1%. בסך הכל, שיעור הרווחיות התפעולית של דיפלומט הסתכם ב-5%, כך ששיעור הרווחיות התפעולית בישראל עלה גם על הנתון הכולל.

סך הכנסותיה של דיפלומט עלו מ-755.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022, להכנסות של 903.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. הגידול בהכנסות בישראל נאמד ב-95 מיליון שקל כתוצאה מאיחוד לראשונה של החברות לצד גידול במכירות האורגניות. עלות המכירות עלתה גם היא מ-598.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022, ל-703.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי לשנת 2023.

הרווח התפעולי עלה מ-16.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 ל-44.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. העלייה מיוחסת בין היתר לקיטון הוצאות הפרסום של החברה ברבעון. שיעור הרווח התפעולי עלה מ-2.2% ל-5% אם כי מדובר בירידה לעומת 5.3% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-15.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה לעומת רווח של 29.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 שבו נהנתה החברה משינויי שערי החליפין מול האירו והמטבע הגיאורגי, שברבעון האחרון הניבו הפסד של 8 מיליון שקל.