חדשות שוק ההון
דוחות כספייםגולף עברה לרווח של 65 מיליון שקל ב-2024 - חוזרת לחלק דיבידנד אחרי 3 שנים
הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי קפץ ב-36.6%; דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל; המכירות ב-2024 כולה עלו ב-2% ל-872 מיליון שקל
- צילום: דניאל אדרי
מנייתה של חברת האופנה וההלבשה גולף מזנקת ב-8% לאחר הדוחות שפרסמה החברה, לשנה שבה עברה הקבוצה לרווח בשורה החתונה, והחברה חוזרת לחלק דיבידנדים לאחר כשלוש שנים. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל לבעלי המניות.
בשורה העליונה, מכירותיה ב-2024 הסתכמו בכ-872 מיליון שקל, לעומת כ-852 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-2%.
הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 הסתכם בכ-1,268 ש"ח, לעומת כ-1,160 ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-9.3%.
הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-536.5 מיליון ש"ח (כ-61.6% מהמכירות), לעומת כ-501.7 מיליון ש"ח (כ-58.9% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות.
ה-EBITDA המתואם בשנת 2024 הסתכם בכ-84.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-64.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-44.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון הרביעי
מכירות הקבוצה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-252 מיליון שקל, לעומת כ-192 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-31%. הגידול נבע בעיקר מסגירה זמנית של חנויות הסמוכות לאזורי הלחימה ברבעון המקביל אשתקד בתחילת מלחמת חרבות ברזל.
הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי הסתכם בכ-1,466 שקל, לעומת כ-1,073 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-36.6%.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-21 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "קבוצת גולף מסכמת את שנת 2024 עם שיפור משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים, הודות לגידול בהכנסות וצמיחה ברווחיות, ויישום מהלכי טיוב ושיפור מתמשכים. במהלך השנה החולפת הצגנו צמיחה של כ-9.3% בפדיון החניות הזהות וסגרנו עשרות חנויות מפסידות.
"בשנת 2025 בכוונתנו, בין היתר, להרחיב ולהעמיק את פעילותנו בערוצי השיווק המשלימים, דוגמת אתרי האונליין והמכירות הסיטונאיות. זאת לצד המשך התפתחות מועדון הלקוחות שלנו המונה כבר כ-1.6 מיליון חברים והשקה ראשונית ומדורגת של כרטיס האשראי החדש W המהווה פוטנציאל לערוץ הכנסות נוסף. באחרונה גם התחלנו בהפעלתו של המרכז הלוגיסטי החדש שהקמנו בקיסריה, אשר החליף ארבעה מרכזים לוגיסטיים ישנים וצפוי לייעל את תהליך האספקה, לחסוך בעלויות ולהרחיב את הצעת הערך ללקוח."