פז: ההכנסות ירדו ב-9% ל-11.9 מיליון שקל; תחלק חצי מיליארד שקל כדבידנד
  • צילום: פלאש90, יוסי אלוני
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

חברת פז קמעונאות ואנרגיה פרסמה היום (ב’) את הדוחות לשנת 2024, בו היא מציגה שיפור משמעותי ברווחיות לצד אתגרים בשוק האנרגיה המקומי והגלובלי.

החברה דיווחה על ירידה של 9% בהכנסות, שעמדו על 11.9 מיליארד שקל ב-2024, לעומת 13.3 מיליארד שקל ב-2023. הירידה נובעת בין היתר מהאטה בצריכת הדלקים וההשפעות הכלכליות של מלחמת חרבות ברזל. ירידה חדה במיוחד נרשמה בצריכת הסולר, אשר צנחה ב-4.8% במהלך השנה.

תחום האנרגיה לתחבורה, הכולל תחנות תדלוק וטעינה חשמלית, רשם הכנסות של 7.8 מיליארד שקל. תחום קמעונאות המזון, באמצעות רשתות Yellow וסופרמרקטים, רשם הכנסות של 3.1 מיליארד שקל. תחום הגז והאנרגיות המתחדשות הכניס 716 מיליון שקל. תחום הנדל”ן רשם הכנסות של 105 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה עלה ל-954 מיליון שקל (בנטרול הפסדי מלאי), לעומת 651 מיליון שקל בשנת 2023, כולל פיצוי בגין ויתור על זכות אי תחרות בקשר לעסקת שופרסל, ורווח הון ממכירת פזקר.

מלחמת חרבות ברזל גררה ירידה בצריכת דלק סילוני (דס”ל) בצל הירידה בהיקפי התיירות בעקבות המצב הביטחוני. עם זאת, תחום האנרגיה לתחבורה שמר על יציבות יחסית, בזכות התאמות שביצעה החברה בצד התפעולי.

בשורה התחתונה פז עברה לרווח נקי מיוחס לבעלי ההון של 650 מיליון שקל לעומת הפסד של 5 מיליון שקל ב-2023.

מדיניות דיבידנדים נדיבה

הדירקטוריון המשיך במדיניות חלוקת הדיבידנד הנדיבה, ואישר חלוקת ארבעה דיבידנדים במהלך השנה, בסכום כולל של 560 מיליון שקל. זאת בהתאם למדיניות החלוקה של 70% מהרווח הנקי.

פז דיווחה על צעדי התייעלות במסגרת תכנית שנועדה להגדיל את הרווחיות השנתית ב-500 מיליון שקל. התכנית כוללת צמצום שכבות ניהול, איחוד מטות ושיפור תהליכי עבודה.

במהלך השנה השלימה החברה מספר מיזוגים פנימיים, כולל איחוד פעילות הסופרמרקטים תחת חברת “קמעונאות ארצית בע”מ”. כמו כן, פז דיווחה על תוכניות למיזוג חברות בת נוספות, בהן Yellow מיני, ריטיילור טכנולוגיות, ותחנות דלק נוספות.