סאפיינס רוכשת ספקית תוכנות ביטוח מסחרי הפסדית - צופה צמיחה דו בשיעור דו ספרתי
  • רוני על-דור, מנכ"ל ונשיא סאפיינס
  • צילום: גל חרמוני
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

סאפיינס, ספקית גלובלית של פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח, דיווחה כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת חברת AdvantageGo, ספקית של תוכנות ביטוח מסחרי המתמחה בפתרונות Underwriting Workbench, הן ל-London Market והן לשווקים מסחריים גלובליים, וזאת תמורת 43 מיליון ליש"ט (כ-200 מיליון שקל).

על פי הדיווח של סאפיינס, חברת AdvantageGo ביצעה השקעות אסטרטגיות במוצריה בשנים האחרונות וכתוצאה מהשקעות אלו, דיווחה החברה על הפסד של 9 מיליון ליש"ט בשנת 2024. כאשר סאפיינס תשלים את שילוב מוצרי AdvantageGo בפורטפוליו המוצרים שלה, ותמשיך לתמוך בחדירתה לשוק, סאפיינס מצפה כי AdvantageGo תצמח בקצב דו-ספרתי בשנת 2026. הרווחיות של AdvantageGo צפויה להשתפר לאורך זמן ולתרום לרווח של סאפיינס החל משנת 2027, לאור צמיחת הכנסות וסינרגיות עם סאפיינס.

עם השלמת העסקה בשבועות הקרובים, AdvantageGo תהיה בבעלות מלאה של סאפיינס. רכישת AdvantageGo בנויה כעסקת מזומן, על פי שווי פעילות של 43 מיליון ליש"ט. BDA Partners וויליאם בלייר שימשו כיועצים פיננסיים ל-Coforge. JSA שימשו כיועצים משפטיים ל-Coforge, ומשרד עורכי הדין מיתר שימשו כיועצים משפטיים לסאפיינס בקשר לעסקה.

רכישה אסטרטגית זו באה במטרה לחזק את הצעת הערך של סאפיינס במוצרי הביטוח האלמנטרי (C&P), ומוסיפה יכולות של חיתום שמטפלות באחד האתגרים הקריטיים ביותר כיום בתעשיית זו כמו ניהול, הערכה וכתיבת סיכונים בצורה יעילה יותר.

רכישה זו תואמת את האסטרטגיה של סאפיינס לחדור ל-London Specialty Market ולחזק את התמיכה בשוק ביטוח המשנה.

כחלק מהחזון והאסטרטגיה של סאפיינס, פתרון ה-Underwriting Workbench של AdvantageGo ישולב בפלטפורמת הביטוח של סאפיינס (P&C) ויוצע גם כפתרון עצמאי.

״שוק ה-Underwriting Workbench צמח משמעותית כאשר מבטחים מזהים את הערך של כלים מתקדמים לתמיכה בהחלטות״, אמר מרטין היגינס, מנהל בכיר, Datos Insights ״סאפיינס פורצת דרך בכך שהיא הספקית הגדולה הראשונה של מערכות ליבה שמשלבת יכולות אלו ישירות בפלטפורמה שלה. גישה זו מספקת ערך מיידי למבטחים העוסקים בקווי Specialty ומסחריים מורכבים, ומטפלת בפער קריטי בנוף הטכנולוגי הנוכחי״.

״אסטרטגיית הצמיחה של סאפיינס כוללת רכישות ממוקדות שמאיצות את עסקינו״, אמר רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס. ״רכישת AdvantageGo עולה בקנה אחד עם החזון שלנו, ומרחיבה את תיק הפתרונות שלנו, את טביעת הרגל הגלובלית שלנו ואת מאגר הכישרונות שלנו. אנו נרגשים לקבל את פני צוות AdvantageGo והלקוחות הנאמנים שלה לסאפיינס ואנו נשארים מחויבים להשקעה במוצרי החברה להבטחת המשכיות, חדשנות וערך ארוך טווח עבור בסיס הלקוחות שלהם״.

״הצטרפות לסאפיינס משמעה להיות חלק מארגון מוצר גלובלי מוביל שיגביר את יכולותינו, ישפר את פתרונותינו, וייצור הזדמנויות גדולות יותר עבור לקוחותינו וצוותנו״, אמר איאן סאמרס, מנהל עסקי גלובלי AdvantageGo, ״אנו מצפים לשלב את מוצרינו בפלטפורמת הביטוח של סאפיינס כדי לספק הצעה חזקה לשווקים האירופיים וצפון אמריקה. אנו מחויבים להבטיח מעבר חלק והמשכיות במצוינות השירות לכל לקוחותינו״.בשנת 2024 כולה, הכנסות AdvantageGo הסתכמו ב-15 מיליון ליש"ט, בהתבסס על כללי US GAAP כאשר כ-50% מהן הכנסות חוזרות, עם שולי רווח גולמיים שיתרמו לשולי הרווח הגולמיים של סאפיינס.

בשבוע שעבר, סאפיינס הודיעה על רכישת חברת Candela, ספקית פתרונות אוטומציה מתקדמים לחברות ביטוח בשוק האסייתי, תמורת כ-22 מיליון דולר. קנדלה, שתהפוך לחברת בת בבעלות מלאה של סאפיינס, משרתת 23 לקוחות עסקיים ברחבי אסיה ומונה כ-100 עובדים. המוצרים של קנדלה ישמשו כפתרונות משלימים למערכות ביטוח החיים של סאפיינס. הכנסות קנדלה בשנת 2024 (non-GAAP) הסתכמו בכ-8 מיליון דולר וסאפיינס מעריכה כי העסקה תתרום לרווחיותה החל מהרבעון הרביעי של 2025.