דלתא מותגים: המכירות בחנויות זהות עלו ב-4.9%; שיעור הרווח התפעולי ירד
  • ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים
  • צילום: שי פרנקו
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

דלתא מותגים פרסמה הבוקר (ב’) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, אותו סיימה עם עלייה בהכנסות אך קיפאון ברווח התפעולי וירידה ברווח הנקי.

הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו בכ-21% והסתכמו בכ-315.1 מיליון שקל לעומת כ-259.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהשקת פעילות המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works) ומגידול במכירות החנויות הזהות ובכל ערוצי ההפצה של פעילות המותגים בבעלות ( דלתא, פיקס ופנטה ריי).

ברבעון הראשון המכירות בחנויות זהות כולל אתרי האונליין של דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria’s Secret גדלו בשיעור של כ-4.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מכירות האינטרנט של החברה ברבעון הראשון צמחו בכ-27.2% והסתכמו בכ-53.8 מיליון שקל (שיעור של כ-17.1% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-42.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-16.3% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה (כלל אתרי הסחר למעט המותג BBW שהושק במהלך אפריל 2024) צמחו בכ-18.8% ברבעון הראשון לשנת 2024 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, Victoria’s ,Secret Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון צמח בכ-12% והסתכם בכ-175.2 מיליון שקל לעומת כ-156.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-55.6% לעומת כ-60.1% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מהגידול במכירות. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהשפעת המשך חיזוק מועדון הלקוחות החדש שהושק בספטמבר אשתקד, מאירועי מאקרו (בעיקר מהתייקרות עלויות הובלה וכן, מהשפעת השינוי בשער חליפין שקל- דולר, נטו מתוצאות עסקאות הגנה) ומצמיחת מגזר מותגים בזכיינות.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-42.7 מיליון שקל לעומת כ-42.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-13.6% לעומת כ-16.5% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-29.2 מיליון שקל לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של החברה נכון ל-31.3.2025 הסתכם בכ-475.1 מיליון שקל לעומת כ-575.2 מיליון שקל ביום 31.3.2024. הקיטון נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-154.8 מיליון שקל ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-264.3 מיליון שקל.

ביום 18 במאי 2025 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-14.6 מיליון שקל, אשר צפוי להיות מחולק ביום 8 ביוני 2025 ומתווסף לדיבידנד שחולק במרץ 2025 בסך של כ-30.3 מיליון שקל. בשנת 2024 חילקה החברה דיבידנד בסך של כ-264 מיליון שקל.

דלתא פועלת להרחבת פעילותה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה. במסגרת פעילותה הקיימת תחת המותגים דלתא ופיקס ובהמשך להשקה בישראל של רשת הספורט Panta-rei במהלך שנת 2022 ולהשקת המותגים הבינלאומייםVictoria`s Secret ו-Bath and Body Works , החברה צופה גידול של כ-23% במספר החנויות בסוף שנת 2027 ל-287 (כולל 10 חנויות בגרמניה) לעומת 234 בסוף מרס 2024.

הרחבת פעילות לאירופה – בפברואר 2025 החברה קבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works במרכז ובמערב אירופה. החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם PCAB Switzerland GmbH, חברה פרטית המאוגדת בשווייץ במסגרתו הוענק לה זיכיון להקים ולהפעיל בגרמניה חנויות ואתר סחר מקוון למכירת מוצרי המותג BBW.

על פי התוכנית העסקית, חברת הבת תפתח אתר סחר מקוון במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025 וצפויה לפתוח 20 חנויות קמעונאיות בגרמניה, במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות שכנות (צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה) באמצעות פעילות הסחר המקוון שלה. יצוין, כי בהסכם הזיכיון נקבע כי לאחר פתיחת חמש החנויות הראשונות בגרמניה (שצפויות להיפתח במהלך 15 חודשים ממועד חתימת הסכם הזיכיון), החברה תבחן, ביחד עם נותנת הזיכיון, את המשך תוכנית פתיחת החנויות בגרמניה וכן פתיחת חנויות במדינות האחרות. תנאי הסכם הזיכיון דומים באופן מהותי לתנאי הסכם הזיכיון שיש לחברה בישראל והינו לתקופה של 7 שנים עם אופציה ל-7 שנים נוספות. החברה מעריכה כי ההשקעה תסתכם בסך של כ-40 מיליון שקל.