חדשות שוק ההון
סונוביה במצוקה ובוחנת גיוס: ”נדרשת למשאבים וכספים נוספים בטווח הזמן הקצר”
סונוביה מבקשת לעשות מהפכה ירוקה בתחום הצביעה התעשייתית: תהליך נקי, חסכוני במים ובעלות, ללא שימוש בכימיה מזהמת; אלא שמצוקת המזומנים עלולה להוריד את ההשקעות לטמיון
- שוקי הרשקוביץ, יו"ר סונוביה
- צילום: סונוביה
חברת סונוביה, שפיתחה טכנולוגיה לצביעת טקסטיל באמצעות כימיה ירוקה, הודיעה כי היא בוחנת גיוס הון מהציבור ומהשקעות פרטיות וזאת בשל מחסור במזומנים שמהווה איום על המשך פעילותה.
במכתב ששיגר המנכ"ל שי פינגולד לבעלי המניות, הודה כי "כדי לעמוד ביעדי הפיתוח והמסחור, החברה נדרשת למשאבים וכספים נוספים בטווח הזמן הקצר." לדברי פינ גולד, החברה בוחנת כעת את אפשרויות המימון, ביניהן גיוס מהציבור, משקיעים פרטיים או חלופות מימוניות נוספות.
מאז כניסתו לתפקיד, לפני מספר חודשים, מציין פינגולד כי החברה עברה מהפכה פנימית: חידוד יעדים, קיצוץ בעלויות, שינוי מבני והתמקדות בפיתוח הכימי ובמיכון התעשייתי. לדבריו, במהלך הרבעון השלישי של 2025 צפויה החברה להשלים את שלב הפיתוח המרכזי ולהחזיק במספר דגמים שעומדים בדרישות השוק.
סונוביה, עוסקת במו"פ של ציפויים אנטי-בקטריאליים לטקסטיל ונסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 7.3 מיליון שקל בלבד.
החברה מדווחת במכתב המנכ"ל על התקדמות גם בשיתופי פעולה עם מותגי אופנה עולמיים, כולל ביצוע בדיקות איכות לבדים אצל קבוצת Inditex (בעלת המותגים Zara, Bershka, Pull&Bear ואחרים), שהניבו לדבריה תוצאות חיוביות. למרות ההתקדמות, סונוביה מזהירה במפורש כי אין ודאות שתצליח להשלים את הפיתוחים או להגיע למסחור בפועל. השקעות החברה עלולות לרדת לטמיון וגיוס הון נוסף הוא תנאי קריטי להמשך דרכה.
חזון ירוק, מציאות אדומה
סונוביה מבקשת לעשות מהפכה ירוקה בתחום הצביעה התעשייתית: תהליך נקי, חסכוני במים ובעלות, ללא שימוש בכימיה מזהמת. אך מדובר בשוק שמרני, בו תהליכים חדשים מאומצים באיטיות, ודורשים לא רק טכנולוגיה מבוססת אלא גם אמון ארוך טווח מצד השחקנים הגדולים.
בינתיים, התזרים הדל של החברה מאותת על מצוקה אמיתית. המכתב לבעלי המניות מהווה מעין קריאה להצלת הטכנולוגיה: מחד, עדויות לעניין של שותפים אסטרטגיים; מאידך, אזהרה ברורה מפני חוסר יכולת לעמוד בהתחייבויות.
בשורה התחתונה, סונוביה נמצאת בצומת קריטי. בין אם תצליח לגייס הון ולצאת למסחור, או תיאלץ להצטמצם או להימכר. הדבר תלוי ביכולת שלה לרתום את הציבור והמשקיעים הפרטיים, דווקא בזמן שבו השוק מתנהל בזהירות רבה. הניסוי הירוק של סונוביה, לפחות בשלב זה, נמצא במבחן הישרדות.