שופרסל סגרה רבעון שני עם ירידה בהכנסות אך שיפור ברווחיות
  • שלומי ויוסי אמיר
  • צילום: יונתן בלום
הצטרפו לערוץ העדכונים שלנו

שופרסל פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, מהן עולה ירידה במחזור המכירות לצד שיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית.

הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון ב-3.69 מיליארד שקל, ירידה של 7.7% בהשוואה להכנסות של 3.996 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות בחנויות זהות (same-store sales) הייתה חדה יותר, בשיעור של 8.6%, לעומת עלייה של 5% במכירות החנויות הזהות של המתחרה קרפור. גם המכירות למ"ר ירדו ב-8.8% ל-6,160 שקל למ"ר. בשופרסל הסבירו כי הירידה נובעת ממיקוד מחדש בפעילות מסחרית ושיווקית לשיפור הרווחיות, וכן מהשוואה למכירות גבוהות ב-2024 בתקופת המלחמה.

עם זאת, שיעור הרווח הגולמי השתפר ל-30.1% מהמחזור, לעומת 28.5% אשתקד.

הרווח הגולמי הסתכם ב-1.112 מיליארד שקל, ירידה של 2.3% ביחס ל-1.138 מיליארד שקל ברבעון השני של 2024. הרווח התפעולי (לפני הוצאות אחרות) עלה ב-1.5% ל-266 מיליון שקל, לעומת 262 מיליון שקל ברבעון המקביל.

שופרסל ממשיכה ביישום תוכנית התייעלות תחת הנהגת האחים אמיר, שכללה סגירת סניפים במוצאי שבת, סגירת חנויות מפסידות, הפסקת שיתוף הפעולה עם מועדון "חבר", וצמצום הוצאות תפעוליות ב-3.4% ל-846 מיליון שקל. בנוסף, החברה צמצמה את החוב הפיננסי שלה כמעט לחלוטין (מ-1 מיליארד שקל ב-2023), מה שהפחית את הוצאות המימון ב-13% ותרם לשורת הרווח.

גם בשורת ה-EBITDA נרשם שיפור: החברה הציגה 512 מיליון שקל ברבעון, עלייה קלה ביחס ל-506 מיליון שקל אשתקד. שיעור ה-EBITDA עלה ל-13.9% מההכנסות, לעומת 12.9% ברבעון המקביל.

שיעור הרווח הנקי מההכנסות עלה ל-5.3% לעומת 4.2% ברבעון המקביל, והרווח הנקי עצמו הסתכם ב-196 מיליון שקל - עלייה של 16% לעומת 169 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בענף הקמעונאות המזון נמשכת מגמת שחיקה במכירות, אך שופרסל מצליחה לשפר את רווחיותה באמצעות התייעלות והקטנת הוצאות. השאלה המרכזית להמשך השנה היא האם מגמה זו תספיק כדי לפצות על הירידה במכירות.

בשורה התחתונה, שופרסל הציגה שיפור משמעותי ברווחיות ברבעון השני של 2025, הודות למהלכי התייעלות ועליות מחירים, אך זאת על חשבון ירידה בהכנסות ובנתח השוק, במיוחד במכירות אונליין ובחנויות זהות. האסטרטגיה של האחים אמיר מתמקדת ברווחיות, אך מעוררת חששות לגבי נאמנות לקוחות והמשך הצמיחה בתנאי שוק תחרותיים.